یکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده‌ها هزار تن از معترضان سیاه‌پوش هنگ‌کنگی با درخواست استعفای رهبر این دولت‌شهر به خیابان‌ها آمدند.

اعتراض ها در هنگ كنگ

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، مدیر اجرایی هنگ‌کنگ شنبه به طور نامحدود لایحه‌ای را که افراد مظنون را برای محاکمه عازم چین می‌کرد، به تعویق انداخت و مراتب ناراحتی عمیق خود را ابراز کرد. او پس از اعتراضات خشونت‌بار مجبور به لغو این لایحه شد. همین مساله توانایی کری لام برای ادامه هدایت این دولت‌شهر را زیر سوال برد.

سازمان‌دهندگان اعتراضات امروز امید دارند بیش از یک میلیون تن در خیابان‌ها حضور یابند؛ درست همانند اعتراضات یکشنبه گذشته که پلیس تعداد معترضان را ۲۴۰ هزار تن برآورد کرد.

در درگیری‌های خشونت‌بار روز چهارشنبه، پلیس گلوله پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک کرد. برخی از سرمایه‌داران بزرگ هنگ‌کنگ انتقال دارایی‌های شخصی خودشان را از ترس قانون پیشنهادی آغاز کرده‌اند و منتقدان نگرانند که وضعیت بین‌المللی این شهر از بین برود.

برخی از معترضان به لایحه استرداد تاکید دارند که تعلیق آن کافی نیست و کری لام باید برود. کلودیا مو، قانونگذار حامی دموکراسی تاکید کردند: اگر آنها از لغو کلی این لایحه جنجالی امتناع کنند، این بدین معناست که ما نمی‌توانیم عقب بکشیم. او می‌ماند، ما می‌مانیم.

در این تظاهرات گسترده، برخی از معترضان گل‌های میخک سفید به دست داشتند و برخی هم بنرهایی با نوشته "شلیک نکنید، ما هنگ‌کنگی هستیم" به دست گرفتند. آنها تلاش داشتند تا از تکرار حادثه چهارشنبه که پلیس به سمت معترضان حمله‌ور شد، جلوگیری کنند. معترضان شامل خانواده‌های جوان و سالخورده، دریای سیاهی در جاده‌ها، پیاده‌روها و ایستگاه‌های قطار سراسر مرکز مالی هنگ‌کنگ به راه انداختند تا نارضایتی خودشان را از رهبر هنگ‌کنگ ابراز کنند.

معترضان همچنین خواستار برخورد با سوء فعالیت نیروهای امنیتی هستند که در جریان خشونت‌های روز چهارشنبه بیش از ۷۰ مجروج بر جای گذاشت.

یکی از معترضان گفت: "کری لام شنبه عذرخواهی نکرد. قابل پذیرش نیست. او رهبر افتضاحی است که مملو از دروغ است… معتقدم او اکنون این لایحه را به تعویق انداخته است تا به ما حقه بزند تا اوضاع را آرام کند. " معترض دیگری گفت: "برای همین است که ما لغو کامل آن را می‌خواهیم. ما دیگر اعتمادی به او نداریم. او باید برود. "

کد خبر 444233

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha